Dojrzewanie czy zakwit wody

Tematy dotyczące wody w naszych akwariach.

Moderator: ModTeam

Veev18
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 2015-02-06, 19:50
Imię: Rafał

Dojrzewanie czy zakwit wody

Post autor: Veev18 » 2015-02-06, 19:58

Witam.
Jest to moje pierwsze akwarium, które robię od początku, więc nie mam zbyt dużo doświadczenia z przygotowaniem akwarium i jego dojrzewaniem.
Akwarium ma 5 dni. PH-7,4 KH-6 GH-10 (na dzień dzisiejszy nie mam opcji sprawdzenia pozostałych parametrów). Woda w drugim dniu od zalania wyglądała tak jak na zdjęciu nr 1.
Na zdjęciach 2 i 3 jest pokazany jej aktualny stan, jest mętna w zielonym zabarwieniu. Tak więc moje pytanie: Czy jest to normalne zjawisko dojrzewania akwarium czy już zakwit wody? Na dno użyłem substratu Terrdrakon. Rośliny częściowo kupiłem w sklepie, ale większość z nich wziąłem od znajomego(były lekko porośnięte zielenicami). Oczywiście poobrywałem w większości zaglonione liście. Do filtrów włożyłem watę, ale do tej pory nie zauważyłem na niej żadnych zielonych "cząstek". Jeśli byłby to zakwit, co miałbym zrobić by się go pozbyć?
Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem napisać. Z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Akwarybka
Moderator
Posty: 3394
Rejestracja: 2007-02-06, 18:51
Pojemność akwarium: 63
Imię: Basia
Nazwisko: Waluś
Lokalizacja: St. Neots, Cambridgeshire
Kontakt:

Re: Dojrzewanie czy zakwit wody

Post autor: Akwarybka » 2015-02-08, 23:11

Akwarium jest bardzo młode :) Takie problemy na początku to normalka. Najlepiej by było dosadzisć więcej szybko rosnących roślin. Najlepiej łodygowców, na tylniej części zbiornika, bo jak narazie jest ich mało, co nie pozwala zbiornikowi właściwie dojrzeć.

Powodzenia :)

Awatar użytkownika
maol
Moderator
Posty: 7898
Rejestracja: 2007-05-25, 14:18
Pojemność akwarium: 200
Imię: Marcin
Nazwisko: Olszewski
Lokalizacja: Łódź

Re: Dojrzewanie czy zakwit wody