Teraz jest 2017-12-18, 14:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-08-28, 20:59 
Offline
Nowicjusz

Dołączył(a): 2017-08-28, 20:57
Posty: 2
Witam mam problem z nowo zalozonym akwarium, jestem nowicjuszem w tej dziedzinie. Akwarium to 60L zbiornik z dwoma filtrami kaskada FNZ-1 i jakis podstawowy od Aquaela. Zalozylem go jakies 3 tyg temu, kamien i zwirek wygotowane, korzen wygotowany w solance, potem jesczze raz w zwyklej wodzie a potem moczyl sie okolo 3 dni. Przy starcie podalem Tetra AquaSafe, od jakis 2 tyg, woda sie robi lekko zielona, tydzien temu podmianka 20% wody, podmieniam zwykla kranowka wczesniej odstana. Swiece swiatlem 10h (swietlowka 16W), od 17:00 (zamierzam zmodyfikowac pokrywe, chyba ze ktos poleci tanie i gotowe rozwiazanie przy otwartym akwarium). Generalnie problem to glony, chyba okrzemki, co wyczytalem po forach, podmieniac znow wode? Jakis test wykonac? Dobrze by bylo gdbyscie mnie nakierowali jaki test kupic, nie ukrywam ze moje finanse sie wyczerpaly i w sumie dobrze by bylo wybrac najbardziej prawdopodobna opcje, roslinki tak jak na zdjeciu, nie znam nazw, Pani w sklepie mowila ze sa latwe dla poczatkujacych.... No coz chyba nie uwzglednila mnie xD. Co radzicie? Co robic?

Obrazek


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2017-08-28, 21:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-02-06, 18:51
Posty: 3393
Lokalizacja: St. Neots, Cambridgeshire
Pochwały: 1
Witaj :) gratuluję zbiornika podejrzewam, że to Twoje pierwsze? :)

Co do glonów; jest to zwykle normalne przy nowym akwarium. Jak często podmieniasz wodę i ile? Zwykle robi się to co tydzień około 25% objętości zbiornika. Z tego co widzę to te rośliny są faktycznie łatwe w hodowli. Jeżeli jako podłoże masz jedynie żwirek, to warto by było wsadzić do niego kulki gliniano torfowe lub inne tabletki nawozowe dla roślin. Na samym żwirku rosnąć raczej nie dadzą rady... A im zdrowsze rośliny i ich więcej tym mniejsze szanse dla glonów :) warto również usuwać glony mechanicznie.

Polecam lekturę tego artykułu: topic4037.html

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

_________________
Moje 180l Azjatyckiej rzeki
50l Trawnika i Kamieni
Nie udzielam porad na PW


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2017-08-29, 17:31 
Offline
Nowicjusz

Dołączył(a): 2017-08-28, 20:57
Posty: 2
Do tej pory zmienilem raz, jakos tydzien temu ok. 20%, teraz robie przymiarke do drugiego razu, ale wczesniej musze usunac te glony, tak po prostu paluchem zetrzec z rosliny? Czy moze jej nie ruszac?

Dzieki za lekturke, oczywiscie wieczorem poczytam, prosze rowniez o jakiegos tipa co do oswietlenia, jaki to koszt taka modernizacja czy prosto zamocowac druga sweitlowke? Z drugiej strony w gre wchodzi prad i woda, a to nie za dobre polaczenie ;p


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2017-08-29, 18:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2007-02-06, 18:51
Posty: 3393
Lokalizacja: St. Neots, Cambridgeshire
Pochwały: 1
matiias89 napisał(a):
Do tej pory zmienilem raz, jakos tydzien temu ok. 20%, teraz robie przymiarke do drugiego razu, ale wczesniej musze usunac te glony, tak po prostu paluchem zetrzec z rosliny? Czy moze jej nie ruszac?

Dzieki za lekturke, oczywiscie wieczorem poczytam, prosze rowniez o jakiegos tipa co do oswietlenia, jaki to koszt taka modernizacja czy prosto zamocowac druga sweitlowke? Z drugiej strony w gre wchodzi prad i woda, a to nie za dobre polaczenie ;p
Trzymaj się cotygodniowej rutyny i wszystko powinno dojść do normy :)

Usuwać możesz nawet codziennie jeśli masz na to czas (ja zwykle nie mam, więc robię to w dniu podmiany). Może być i paluchem :D albo gąbką (byle nie używaną!). Można w sklepach zoologicznych zakupić np. skrobaki do szyb (tylko trzeba uważać, żeby przypadkiem szkła nie rysowały!).

Co do modernizacji oświetlenia; nigdy tego nie robiłam, bo ja strachliwa niewiasta jestem :D Wolę wydać więcej grosza na gotową lampę i mieć pewność, że będzie działać i będzie bezpieczne. Ale modernizować jak najbardziej można i robi tak bardzo dużo osób, sporo jest o tym tematów w dziale Oświetlenie. Gotowe zestawy do modernizacji sprzedaje np. Hagen. Zawsze można komponenty kupić osobno i wyjdzie taniej. Tylko pamiętaj, że oprawki do świetlówek muszą absolutnie być bryzgoszczelne! :)

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

_________________
Moje 180l Azjatyckiej rzeki
50l Trawnika i Kamieni
Nie udzielam porad na PW


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  







Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

phpBB SEO