Mętna woda w akwarium?

Moderator: ModTeam

AniseAs
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 2017-08-04, 13:38
Pojemność akwarium: 90
Imię: Nikola
Nazwisko: Karelus

Mętna woda w akwarium?

Post autor: AniseAs » 2017-08-04, 13:51

Witam, zaczelam moja przygode z akwarystyka i jestem laikiem jezeli chodzi o sprawy techniczne i inne. Innymi slowy znam tylko podstawy. Sedno sprawy tkwi w tym ,że posiadam 90l akwarium o podłożu do hodowli roslin (h.e.l.p advanced plants) i podczas zalewania woda cały ten "brud" z podloza sie uniósł i od 2dni się to wszystko filtruje. Jest już woda bardziej przejrzysta niż wczesniej ale nadal mętna. Tutaj pojawiaja sie moje pytania: Czy bardzo zepsułam sprawe nalewajac wode bezposrednio do zbiornika? Czy mam jeszcze poczekac az sie wyklaruje do satysfakcjonujacego mnie efektu? Dodam ,że posiadam filtr kaskadowy versamax1.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

Awatar użytkownika
Akwarybka
Moderator
Posty: 3394
Rejestracja: 2007-02-06, 18:51
Pojemność akwarium: 63
Imię: Basia
Nazwisko: Waluś
Lokalizacja: St. Neots, Cambridgeshire
Kontakt:

Re: Mętna woda w akwarium?

Post autor: Akwarybka » 2017-08-05, 10:03

Z podłożami do hodowli roślin jest tak, że trzeba wodę do akwarium nalewać bardzo ostrożnie i powoluteńku, inaczej pojawia się problem 'brudu' w wodzie. Najlepiej daj do filtra gęstą watę filtracyjną i podmieniaj często wodę w dużej ilości, np. 50% co 2 dni (jest to zresztą polecane przy tego typu podłożach, ponieważ wypuszczają one do toni ogromne ilości azotu przez pierwsze tygodnie od zalania).

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Awatar użytkownika
Akwarybka
Moderator
Posty: 3394
Rejestracja: 2007-02-06, 18:51
Pojemność akwarium: 63
Imię: Basia
Nazwisko: Waluś
Lokalizacja: St. Neots, Cambridgeshire
Kontakt:

Re: Mętna woda w akwarium?

Post autor: Akwarybka » 2017-08-09, 22:44

https://www.ukaps.org/forum/threads/clo ... ick.24246/

Tu ktoś znalazł ciekawe rozwiązanie na mętną wodę :)

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

SklepLowcyKarpi