Świeżak :(

Dzial poświęcony ogólnie akwariom slodkowodnym.

Moderator: ModTeam

KamJaw
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 2018-03-05, 17:57
Pojemność akwarium: 120
Imię: Kamila

Świeżak :(

Post autor: KamJaw » 2018-03-05, 18:20

Jestem kompletnie zielona jeśli chodzi o temat akwarystyki ale ponieważ lubię rybki i chciałam je mieć to też kupiłam akwarium i powoli się uczę.

Akwarium mam 120l.
Oświetlenie - dwie żarówki Aqua-Glo 20W T8
Filtr- Robi200 - na 1000L
Rybki:
- 8 neonek
- 6 danio
- 1 bojownik
- 3 mieczyki
- 2 molinezje
- 1 kirys
- 1 glonojad
Temp.: 30 stopni

Akwarium kupiłam kompletne z grzałką, filtrem, kamieniami, ozdobami, roślinami i częścią rybek ...
Pan który sprzedawał to prosił aby nie myć filtra żeby pozostała naturalna flora...
Tak najpierw zrobiłam ale... Filtr się zapowietrzył i odpowietrzenie jego spowodowało badno w akwarium. Żywcem... więc woda została wylana i nalana nowa ... a filtr jednak dokładnie umyłam. Cała ceramikę i wszystko co w nim jest. Syf straszny. Woda się odstała .. dolałam preparaty od tej osoby od której kupiłam na metale ciężkie i wpuszczone na drugi dzień zostały ryby. I wszystko było super....

Ryby jedzą tylko Ichtio-vit - karmie 2 razy dziennie
...

Wyjechałam na tydzień i przez tydzień do ryb przyjeżdżała moja mama karmić je .. raz dziennie po trzy małe porcje. Światło świeciło się koło 6h.
Po powrocie okazało się że neonki mają ospę.
Wyleczyłam to preparatem -costaforte...

Po 3 tyg. ospę miał bojownik... znów co 2 dni podawałam to costaforte ...
Przeszło...

Minął tydzień i molinezja zaczęła mi stawać pionem do góry. Generalnie tak wyglądała jakby nie miała płetw. Tylko takie przyklejone do ciała. I tak ją podnosiło do góry.
Dałam do akwarium bakterię i ten costaforte znów...
Pożyła 5 dni i dziś padła.