Proszę o pomoc w walce z Glonami.

Wszystko co tyczy się glonów w akwariach.

Moderator: ModTeam

Artek7
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 2018-10-24, 21:35
Pojemność akwarium: 200
Imię: Artur

Proszę o pomoc w walce z Glonami.

Post autor: Artek7 » 2018-10-26, 11:32

Witam bardziej doświadczonych kolegów.

Jestem niedoświadczonym początkującym akwarystą. Miałem 20 lat temu akwaria ale wiele przez ten czas się zmieniło, preparaty, CO2 i wiele innych "nowości"

Założyłem akwarium 6 dni temu, LIDO 200 JUWELA Z prawdopodobnie mega dobrym filtrem i super oświetleniem ( takie opinie były na forach )
Nie mam żadnych ryb jeszcze ponieważ akwarium dojrzewa.

Zrobiłem tak jak wielu proponuje , " pożyczyłem " filtr z dojrzałego akwarium i wycisnąłem zawartość aby akwarium miało bakterie i szybciej zaczęło pracować.

AKWARIUM 200 LITRÓW
Temperatura 24-25 C
PH - 7,5
NO2 - 0
Dość sporo oświetlałem, ponieważ chciałem aby rośliny miały odpowiednie warunki - OŚwietlenie Helialux Spectrum ( teraz zmniejszyłem oświetlenie bo czytałem że może to rownież powodować wzrost glonów i stopniowo będę co tydzień zwiększał światło )
Roślin nie jest za wiele ale myślę że wymagane minimum jest.

Wstawiam foto glonów i proszę o pomoc co to za glon i jak z nim walczyć ?
Z tego co czytam może to być Rhizoclonium nitkowate ale nie jestem pewien i wole się dopytać fachowców.

Co mam zrobić lub jakich preparatów użyć aby się tego pozbyć.

Dziękuje za wszelkie porady.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
StroWn0
Stały bywalec
Posty: 215
Rejestracja: 2013-10-15, 20:47
Pojemność akwarium: 200
Imię: Jacek
Lokalizacja: Elbląg

Re: Proszę o pomoc w walce z Glonami.

Post autor: StroWn0 » 2018-11-26, 11:09

Żadnych preparatów , akwarium nie ruszyło jeszcze dobrze a już azoty/tany zrobiły swoje, więc po kolei :