Pytanie do wprawnych, doświadczonych akwarystów o hodowlę!

Moderator: ModTeam

TOMMy
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 2008-02-03, 16:23
Pojemność akwarium: 0
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Bytom

Pytanie do wprawnych, doświadczonych akwarystów o hodowlę!

Post autor: TOMMy » 2008-02-03, 16:47

Jest to mój pierwszy post i temat na tym forum i przy tej okazji, chciałbym serdecznie wszystkich przywitać! Z doświadczenia wiem, że są rzeczy, na których pewni ludzie znają się po prostu lepiej i to do nich powinno się kierować po rady. Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o rybki ;-) a chciałbym założyć akwarium i docelowo chciałbym, żeby tam były neonki (pochodzą z Ameryki Południowej, dokładnie Peru, dlatego piszę w tym dziale). To ma być prezent dla mojej Dziewczyny na urodziny. Wiem, że bardzo by chciała mieć rybki i że uwielbia neonki. Chciałbym, żeby tam była ładna ławica tych rybek, aby było to przyjemne dla oka i dla mojej Dziewczyny ;-)

Generalnie chciałbym o radę jakie akwarium kupić (klejone czy inne) jaki litraż, jaki byłby dobry osprzęt do tego akwarium jeśli chodzi o grzałki, termometry, filtry, oświetlenie (nazwy firm mile widziane), jakie wybrać podłoże (zwykły żwirek, ciemny, nieostry nada się? Czy coś innego), jakie roślinki, jak to wszystko rozmieścić, jakie odżywki do oczyszczania akwarium i utrzymania czystości wody, jakie testery do pomiaru jakości wody, twardości, ph, itp. Słyszałem, że Aquatesty firmy ZOOLEK są dobre, a Wy co o tym myślicie? Jaką lekturę polecacie jeśli chodzi o hodowlę i pielęgnację rybek i akwarium. Gdzie robić zakupy w okolicach Bytomia i Katowic - stąd jestem. Jeśli coś istotnego pominąłem to proszę dopisać. Liczę na Waszą pomoc!

Awatar użytkownika
maol
Moderator
Posty: 7898
Rejestracja: 2007-05-25, 14:18
Pojemność akwarium: 200
Imię: Marcin
Nazwisko: Olszewski
Lokalizacja: Łódź

Re: Pytanie do wprawnych, doświadczonych akwarystów o hodowlę!

Post autor: maol » 2008-02-04, 09:27