Witam
Mam niezły problemw swoim akwarium. Jestem dośc początkującym akwarystą.. Borykałem się wcześniej z problemammi ramirezków, na szczęście cała sprawa zakończyła się pomyślnie.
Ostatnie tygodnie w moim akwa. były dość chorowite a zarazem szczęsliwe do wczoraj(a raczej dzis )
Mam aktualnie 270 l akwa na zamowienie. Akwarium jest dość zarośniete. Po jednej stronie gąszcz żabienic,moczarek,hygrofili i innych po drugiej skały z anubiasami i paprociami. Do tego na długośc całego akwa szedł korzeń porośniety mchem jawajskim i gałęzatkami. Tak że widok był dośc bajkowy. Obsade akwarium stanowiły
20 neonów inesa
6 neonów czerwych
4 tetry keri
3 bocje pregowane
2 lebeo bicolor
1 labeo zielony
para kakadu
para ramirezków
para p.boliwijskich
2 kiryski pstre
Od dwóch tygodni po zakupie neonów czerwonych uwidoczniłą się ospa. Tygoniowe leczenie przynosiło efekty. Wczesniej neony ,ramirezy i tetry wyglądały jak piegowate po tygodniu tylko dwie neonki miały pojedyncze kropeczki.Najwiekszym zaskoczeniem było tarlo ramirezków. Obrały liść zabienicy ocelotowej. i Dzielnie broniły przed kazda ryba nawet wielkie kakadu czy dwa razy wieksza pielegnica boliwijska musiala sie wycofac. Bardzo się cieszyłęm że udało mi sie przynajmniej przejąc przewage nad chorobą.W środe wlałem osatnią dawke leku i miałem nadzieje ze wszytko przebiegnie ok.
Wczoraj wieczorem poszedlem do znajomego sklepu zool. bo zamowiłem mech jawajski i zabienice ocelotowe. Zakupiłem i przyniosłem do domciu.