Ciekawe co by z tego wyszło?

W tym dziale znajdują się ciekawostki ze świata akwarystyki ;)

Moderator: ModTeam

Agniesia
Forumowicz
Posty: 114
Rejestracja: 2010-09-17, 19:34
Pojemność akwarium: 100
Imię: Agnieszka
Lokalizacja: Syców
Kontakt:

Ciekawe co by z tego wyszło?

Post autor: Agniesia » 2010-09-26, 19:45

Studiuję ogrodnictwo i wiem, że rośliny (szczególnie uprawne) mogą rosnąć z korzeniami w wodzie. Warunkiem powodzenia takiej uprawy jest odpowiedni skład wody (pożywki) i dostęp powietrza do korzeni (inaczej zgniją). W wodzie akwariowej (z rybkami) jest duży poziom związków organicznych azotu. Wymyśliłam że warto by spróbować "zatrudnić" rośliny doniczkowe do redukcji azotu w akwarium. Wówczas nie musimy mieć żywych roślin akwariowych, (które potrzebują odpowiedniego oświetlenia) aby mieć zachowaną równowagę zgodnie z obiegiem azotu w przyrodzie. Myślę że z ten pomysł wymaga gruntownego sprawdzenia, przede wszystkim należy empirycznie dowieść że taki układ byłby bezpieczny dla hodowanych ryb i czy ryby nie niszczyłyby zbytnio korzeni roślin. Czy ktoś już próbował czegoś podobnego?

Awatar użytkownika
marthinez
Obłąkany forumowicz
Posty: 4490
Rejestracja: 2008-02-26, 12:34
Pojemność akwarium: 270
Imię: Marcin
Lokalizacja: Szczecin

Re: Ciekawe co by z tego wyszło?

Post autor: marthinez » 2010-09-26, 19:51

Obrazek

Nie udzielam porad na priv oraz mail! Masz problem? Pisz na forum

Awatar użytkownika
Akwarybka
Moderator
Posty: 3394
Rejestracja: 2007-02-06, 18:51
Pojemność akwarium: 63
Imię: Basia
Nazwisko: Waluś
Lokalizacja: St. Neots, Cambridgeshire
Kontakt:

Re: Ciekawe co by z tego wyszło?

Post autor: Akwarybka » 2010-09-26, 21:14

Właśnie wymyśliłeś coś, co jest już używane czyli hydroponikę :) Zwykle systemu tego używa się w akwariach gdzie nie mogą być rośliny wodne, czyli w Malawi, Tanganice, ewentualnie w akwarium zimnowodnym (złote ryby).

Agniesia
Forumowicz
Posty: 114
Rejestracja: 2010-09-17, 19:34
Pojemność akwarium: 100
Imię: Agnieszka