Cześć jestem zupełnie zielony, aczkolwiek czytam to forum już od jakiegoś czasu i przygotowuję się do założenia zbiornika. Priorytetem jest dla mnie komfort rybek, żeby wszystko ze sobą współgrało. Chciałbym żebyście zweryfikowali moje upodobania i napisali czy możliwe jest hodowanie tych gatunków razem, w jakich ilościach i który litraż bardziej odpowiedni 120l czy 160l.
Ryby które mi się podobają:
glonojad złoty
sumik szklisty
neon
pyszczk socolofi i sculosi
krewetki red cherry
gurami
Księżniczka z Burundi
Motylowiec
Grubowarg dwubarwny
to są moi faworyci ale jestem otwarty na propozycje
w akwa chciałbym też kamienne tło, korzeń (jaki?), kokosy (jak przygotować je do akwa?)
grzałka rozumiem z termostatem
jaki filtr?
co jeszcze z taki akcesoriów?
chce do tego plastykową pokrywę z oświetleniem (jakie musi być to oświetlenie, żeby roślinki rosły ładnie?)
jakie podłoże do tego wszystkiego (ziemia i żwir?)
dużo tych pytań na początek, dzięki za cierpliwość pozdrawiam
120l czy 160l i obsada rybek i roślin
Moderator: ModTeam
-
- Nowicjusz
- Pojemność akwarium: 0
- Imię: piotr
120l czy 160l i obsada rybek i roślin
Ostatnio zmieniony 2010-09-28, 09:53 przez Pinkman, łącznie zmieniany 1 raz.
- kbtor
- Moderator
- Imię: Krzysiek
Re: 120l czy 160l i obsada rybek i roślin
Pinkman, oczywiście bierz 160 litrów. Im większe, tym lepsze.
Pytasz o sprzęt i inne akcesoria, ale jest za dużo do wyboru, więc najpierw powiedz ile masz pieniędzy na to wszystko.
Motylowce to drapieżniki i mogą posmakować w neonkach. Weź to pod uwagę przy składaniu obsady, każda mała rybka może być atakowana przez motylowce.
Pyszczaki i księżniczki lubią skaliste zbiorniki i są z natury agresywne.
Grubowarg może być uciążliwy dla delikatniejszych ryb, a zwłaszcza bym go nie łączył z krewetkami, bo może się wciskać w ich kryjówki i je wyjadać.
Jak widzisz podobają Ci się skrajnie różne ryby. Najpierw zdecyduj czy masz akwarium roślinne, czy skaliste.