Bojownik- biały pasek na pyszczku

Wszystko na temat chorób ryb, zwierząt akwariowych.

Moderator: ModTeam

makami
Nowicjusz
Pojemność akwarium: 0
Imię: Martyna

Bojownik- biały pasek na pyszczku

Post autor: makami » 2010-10-12, 11:04

Witam dzisiaj zauważyłam w akwarium małe robaczki znalazłam w necie że jest to oczlik jego ogon jest w kształcie litery v powiedzcie mi czy one są groźne dla mojego bojownika?? a druga sprawa to taka że pojawiła się u niego na pyszczku a w zasadzie pod pyszczkiem taka biała kreska dolałam mu FUNGISTOP czy to dobrze czy źle?? odrazu zaznacze że jestem początkującym akwarystom . Bojownik jak narazie ma się dobrze pływa normalnie jego płetwy nie są postrzępione (przynajmniej tak mi się wydaje). a i poradźcie jak pozbyć się tych robali

Awatar użytkownika
maol
Moderator
Pojemność akwarium: 200
Imię: Marcin
Nazwisko: Olszewski

Re: Bojownik- biały pasek na pyszczku

Post autor: maol » 2010-10-12, 11:49

Oczlik to może i robal, ale bardzo chętnie przez ryby zjadany. Także nawet gdyby (bo nie mam pojęcia skąd) znalazł się w akwarium, stałby się szybkim i pożywnym obiadem. To co odkryłaś, to zwykle stułbie lub wypławki. Nieszkodliwe, choć nieładne - ale molinezja chętnie się nimi zajmie. Proponuje nabyć (jeżeli może być w Twoim akwarium).

Biała kreska na pyszczku - zwykle określiłbym to jako pleśniawkę. Czyli kąpiel w roztworze MFC i po problemie :). Ale pomogłoby nam trochę na przykład zdjęcie.

I jeszcze jedno - nigdy nie lej do akwarium niczego, czego działania nie znasz i nie ma po temu konkretnej przyczyny. Inaczej bardziej zaszkodzisz niż pomożesz.
Glonojady maja specyficzna skórę którą jak pyszczak liźnie to poprostu mi sie w gębie robi źle.

Złote ciacha come back :)

blue_betta
Moderator
Pojemność akwarium: 160
Imię: M.
Kontakt:

Post autor: blue_betta » 2010-10-12, 12:44