Blog osobisty, na różne tematy

Bojownik pływa na boku

Wszystko na temat chorób ryb, zwierząt akwariowych.

Moderator: ModTeam

anetaxxxxxxxxxx
Nowicjusz
Pojemność akwarium: 0
Imię: Aneta

Bojownik pływa na boku

Post autor: anetaxxxxxxxxxx » 2011-06-22, 22:14

Na początku chcę zaznaczyć, że jestem początkującym akwarystą i to moje pierwsze akwarium Mam problem z bojownikiem, od rana pływa na boku, chowa się tylko wśród roślinek albo siedzi na filtrze. Zmian na skórze nie zauważyłam, żadnych odstających łusek, plam, guzków nic. Jedynie powiększony brzuch jakby był przejedzony i to pływanie na boku

Akwa 60l z pokrywą- dojrzałe (stało 2 tyg)
temp-25C - teraz zwiększyłam stopniowo do 27C
Filtr sunsun HJ-311B
3 duże roślinki + mech - nazw niestety już nie pamiętam
nawóz plantamin -tetra plant - pierwszy raz wczoraj
Parametrów jeszcze nie mierzyłam - zastój wysyłki z testami

Po założeniu akwarium (po 2 tyg) w zeszły czwartek wpuściłam bojownika i 2 samiczki, zero problemu, Karmione 2 razy dziennie suchym dla bojków, wczoraj wpuszczone 8 gupików i malutki glonojad złoty.

Co może być przyczyną pływania bojka na boku?
wczoraj trochę się przejadł jak karmiłam gupiki (straszny żarłok) ale nie sądzę, żeby stąd był ten duży brzuch.
Czy powinnam go odseparować? Dać jakieś leki? jak mogę mu pomóc?

Awatar użytkownika
SooB3k
Stały bywalec
Imię: Krystian

Re: Bojownik pływa na boku

Post autor: SooB3k » 2011-06-22, 22:38

Nie karm przez 1 dzien w tygodniu. I karm zawsze max. 2 razy dziennie malymi porcjami.

Poczekaj na testy, sprawdz wodej i podaj parametry. Ale mysle ze to nie bedzie tutaj tkwic problem. Wode podmieniasz ? ile i jak czesto ?

Zbrojnik do oddania.

Akwarium nowe, nawet nie dojrzalo w pelni a Ty juz chcesz lac chemie ?

Chemi nie powinno sie w cale stosowac albo jak najmniej.

Awatar użytkownika
kbtor
Moderator
Imię: Krzysiek

Post autor: kbtor » 2011-06-22, 23:24

Ciężko coś wymyślać bez znajomości parametrów.
Można postawić kilka tez i wszystkie mogą być złe.