Ratujcie!!! Akwa 100l
Moderator: ModTeam
-
- Nowicjusz
- Pojemność akwarium: 100
- Imię: Andrzej
Ratujcie!!! Akwa 100l
Witam. Jestem zielony w akwarystyce ale od kilku dni stałem się właścicielem 100 l akwarium razem z całym dobytkiem łącznie z rybkami. Oto obsada: 1 glonojad, 2 kiryski, 1 mieczyk, 1 molinezja, 2 głupiki - samce, 3 tęczanki, parka gurami błękitnego, 5 brzanek sumatrzańskich, 2 brzanki rekinie. Poprzednikowi zaczęły padać rybki dlatego pozbył się problemu. A problem jest tak myślę z obsadą bo w ostatnim tyg stracił 2 tęczanki (1 spuchła, 2 straciła ogon i padła). Teraz jeden z gupików stracił kawałek ogonka a gurami utraciło połowę wąsa. Szkoda mi zakładać akwarium od nowa i zostawił bym te rybki ale myślę że jest tutaj jakiś podżeracz ogoni (brzanka?) a może to jakieś choróbsko? Może ktoś ma jakiś pomysł na obsadę. Pomocy.
-
- Moderator
- Pojemność akwarium: 160
- Imię: M.
- Kontakt:
Re: Ratujcie!!! Akwa 100l
Po pierwsze to obsada jest tragiczna.
1 glonojad - w tym litrażu by uszedł, ale pod warunkiem, że jest to zbrojnik niebieski
2 kiryski - OK, ale te ryby są stadne, więc minimum to 5szt
1 mieczyk - nie na ten litraż
1 molinezja - najlepiej 1+2
2 głupiki - samce - OK
3 tęczanki - nie na ten litraż
parka gurami błękitnego - OK
5 brzanek sumatrzańskich - nie na ten litraż
2 brzanki rekinie - zdecydowanie nie na ten litraż
To są ryby, które mogą/nie mogą żyć w akwarium o takiej pojemności. Kilka gatunków nadaje się do tego akwarium, ale też nie wszystkie na raz, bo zrobi się przerybienie, no i też poszczególne ryby mają różne wymagania.
To, że ryby skubią sobie płetwy to przy tej obsadzie nie dziwota. Winnym tego może być mieczyk, molinezja, prętniki, brzanki.
Pisałeś, że u poprzedniego właściciela ryba spuchła - to na bank nie jest wina innej ryby, a choróbsko. Odczekaj 2 tygodnie i jak nic nie będzie się działo to zacznij oddawać ryby, które nie mogą żyć w Twoim akwarium.