Filtr Zewnętrzny

Sprzęt do akwarium słodkowodnego.

Moderator: ModTeam

Awatar użytkownika
W_Opo
Stały bywalec
Posty: 266
Rejestracja: 2012-08-20, 10:22
Pojemność akwarium: 160
Imię: Wojciech
Nazwisko: Opoczyñski
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Filtr Zewnętrzny

Post autor: W_Opo » 2012-09-04, 22:27

Mam dość pisania nowego tematu o każdą "pierdółkę" związaną z filtrem zewnętrznym. Jestem prawie zielony w tych filtrach i chciałem się spytać czy można do 3. koszy dodać więcej niż 3 substancje filtrujące np. ceramike+kulki w jednym, oraz czy powinien przepływ na zaworkach na nim powinny być otwarte na maximum ? Proszę o porady dotyczące czyszczenia takiego filtra, jak często to powinno się robić oraz przydatne informacje w tym temacie.

Awatar użytkownika
Kazio
Akwarysta
Posty: 599
Rejestracja: 2007-07-07, 12:40
Pojemność akwarium: 0
Imię: Kazio
Lokalizacja: Białystok/Wrocław

Re: Filtr Zewnętrzny

Post autor: Kazio » 2012-09-05, 00:27

Zaworki musza być na maks otwarte zamykasz je jak czyścisz filtr. Musisz przeczytać w instrukcji czy woda w twoim filtrze idzie z góry do dołu czy z dołu do góry. Masz 3 kosze to myślę że jeden ten przez która woda idzie najpierw zapełniasz wkładem mechanicznym na przykład gąbka włóknina wata. A do pozostałych dwóch dowolne najlepiej biologiczne czyli ceramika biobale. Możesz mieszać ale nie wiem czy ma sens może lepiej użyć woreczków do filtra. I teraz tak wkład mechaniczny czyścisz dość często. Wkład biologiczny co 2 wymiany wody raz jeden raz drugi. Wkłady te biologiczne musisz myć w wodzie tej co wylałeś a akwa. Mechaniczne nie musisz ale możesz. Czyli jak masz układ koszyków MECH-BIO1-BIO2 to co wymiany czyścisz:
MECH
MECH +BIO1
MECH
MECH +BIO2
MECH
MECH +BIO1

i taki cykl. Dzięki temu filtr zawsze będzie przepływny i pełen pożytecznych bakterii
Twórca wielu złotych ciach. Przynajmniej jest wesoło ;]