Akwarium dla Welonek

Moderator: ModTeam

babel
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 2007-07-12, 02:58
Pojemność akwarium: 0
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Akwarium dla Welonek

Post autor: babel » 2007-08-31, 19:43

Witam! Dziś kupiłem akwarium 126l proste o wymiarach 80x35x45. Prosiłbym aby ktoś mi podpowiedział jak urządzić to akwarium. Mam zamiar trzymać tam dwie welonki (jedna złota druga lekko złota w białe i czarne plamki) więcej rybek raczej nie wchodzi w grę. I teraz mam pytanie na jaki styl najlepiej urządzić akwarium welonkom tak aby było im najprzytulniej? Niestety nie znam się na urządzaniu akwa za bardzo, moje dotychczasowe akwa zawsze wyglądało ubogo i chce to zmienić w nowym zbiorniku. Planuję kupić jakiś zestaw roślin z allegro ale też dobrze by było wiedzieć jakie roślyny będą najlepsze, jaki żwir itd, a niestety nie wiem... Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
WOJTEK
Akwarysta
Posty: 514
Rejestracja: 2007-02-05, 23:38
Pojemność akwarium: 0
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Akwarium dla Welonek

Post autor: WOJTEK » 2007-09-02, 14:18

po pierwsze to zaopatrz się w bardzo dobry filtr, bo welonki mają szybką przemianę materii.
jeśli chodzi o rośliny to jeśli masz standardową obudowę ze standardowym oświetleniem to zapomnij o zestawach z allegro, bo będą żyły u ciebie góra miesiąc, do ładnych roślinek potrzebne jest również CO2, twoje akwarium jest już spore więc bimbrownia może być niewystarczająca, żwirek najlepiej jakiś ciemny, bo na jasnym będzie wdać wszystkie nie czystości, co do roślin to najlepiej jakiś zimnolubne, a rybki to jedynie zimnolubne do twoich welonek, żebyś nie zrobiła tego co niektórzy neony razem z welonkami.
pozdro

P.S.
Nie zapomnij, że zbiornik musi dojrzewać przynajmniej przez dwa tygodnie, bez rybek, z samym wyposażeniem i roślinkami

Awatar użytkownika
KrZyWy
Stały bywalec
Posty: 386
Rejestracja: 2007-07-06, 08:48
Pojemność akwarium: 240
Imię: Kuba
Lokalizacja: Skoczów , Śląskie
Kontakt:

Re: Akwarium dla Welonek