Co sadzicie na temat filtrów podżwirowych

Moderator: ModTeam

Awatar użytkownika
D4ni3l
Zakręcony forumowicz
Posty: 1393
Rejestracja: 2006-12-21, 20:31
Pojemność akwarium: 240
Imię: Daniel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Co sadzicie na temat filtrów podżwirowych

Post autor: D4ni3l » 2007-05-08, 13:14

koki pisze:na jakiej zasadzie chodzi ten filtr bo jestem zielony i nie mam pojecia jak on chodzi co wykorzystuje itp. Moze jakas stronka z foteczkami itd.
^darek, pisze: 1. przeplukiwanie dna (zwiru).
siatki podzwirowe montuje sie na wylocie filtra. wyplywajaca z filtra, oczyszczona juz woda unosi zanieczyszczenia, ktore zostaja zasysane przez filtr.

2. zasysynie.
dzialanie odwrotne do pierwszego. woda zostaje zasysana do filtre przeplywajac najpierw przez warstwe zwiru. tworzy to dodatkowa filtracje. Stosuje sie to rozwiazanie w akwariach bez roslin lub akwariach morskich
ps: http://www.czerwonolicy.waw.pl/krist5.htm
Niektórym od władzy odbija... cóż poradzić.

Awatar użytkownika
darek
Stały bywalec
Posty: 177
Rejestracja: 2007-02-09, 14:50
Pojemność akwarium: 0
Lokalizacja: Bremerhaven/Niemcy
Kontakt:

Re: Co sadzicie na temat filtrów podżwirowych

Post autor: darek » 2007-05-08, 13:34

.
W artykule opisana jest tylko jedna z zasad dzialania filtra ( zasysania ), ale za to dosc ciekawie i dokladnie ... fajny pomysl budowy siatki podzwirowej
otwarty na porady innych, chetnie podziele sie wlasnym doswiadczeniem

Hanys
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 2007-05-17, 19:17
Pojemność akwarium: 70
Imię: arek
Lokalizacja: OBERSCHLASEN

Re: Co sadzicie na temat filtrów podżwirowych

Post autor: Hanys » 2007-09-25, 20:08

jeśli sie chce mieć akwarium roślinne to zakładanie filtra podżwirowego niema sensu a więcej szkód niż pożytku z niego lecz w innych akwariach jest skuteczny zmniejsza ryzyko tworzenia sie stref beztlenowych w których wytwarzają sie substancje szkodliwe siarkowodór amoniak azotyny itp
Historia wiecznie żywa...
KS GÓRNIK ZABRZE

Awatar użytkownika