Kilka pytań amatora
Moderator: ModTeam
- Circadian
- Nowicjusz
- Pojemność akwarium: 112
- Imię: Janek
Kilka pytań amatora
Witam serdecznie na forum. Jestem początkującym akwarystą i szukam odpowiedzi na kilka nurtujących mnie pytań. Liczę na fachowe odpowiedzi bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek.
Na wstępie pochwale się sprzętem, aby było wiadomo o czym mówię. Mianowicie w czwartek założyłem 112L, filtr EHEIM 2213++, grzałka Fluval Tronic 100W, oświetlenie 1x18W z przodu + 1x aqua-glo 20W z tyłu.
1. Czytałem, że podmianę wody powinno się robić co 2 tygodnie 20-30%. Przy założeniu, że obsada zbiornika nie będzie zbyt duża, w podłożu i filtrze wykształci się korzystna flora a do wodę będzie się uzupełniać wodą ze środkiem kondycjonującym, np: tetra balance, to czy jest szansa podmieniać wodę w większych odstępach czasu?
2. Docelowo zaplanowałem sobie obsadę:
10x Danio pręgowany
8x Neon innesa
3x Piskorek
1x Zbrojnik niebieski
Czy nie jest to za dużo na taki zbiornik i czy można by było w późniejszych okresie dorzucić jeszcze ze 2 krewetki?
3. Czy ktoś ma doświadczenie z termometrem ciekłokrystalicznym firmy tetra? Zakupiłem, przykleiłem do szyby, a on na okrągło pokazuje 27st.C mimo, iż już 3 razy grzałkę przestawiałem aż do 22st.C. Czy taki termometr jest dokładny czy może warto zainwestować w tradycyjny termometr?
Proszę o rady i liczę na łaskawość moderatorów.
Pozdrawiam.
Na wstępie pochwale się sprzętem, aby było wiadomo o czym mówię. Mianowicie w czwartek założyłem 112L, filtr EHEIM 2213++, grzałka Fluval Tronic 100W, oświetlenie 1x18W z przodu + 1x aqua-glo 20W z tyłu.
1. Czytałem, że podmianę wody powinno się robić co 2 tygodnie 20-30%. Przy założeniu, że obsada zbiornika nie będzie zbyt duża, w podłożu i filtrze wykształci się korzystna flora a do wodę będzie się uzupełniać wodą ze środkiem kondycjonującym, np: tetra balance, to czy jest szansa podmieniać wodę w większych odstępach czasu?
2. Docelowo zaplanowałem sobie obsadę:
10x Danio pręgowany