kabomba (?), "wąsy" i kilka pytań

Wszystko na temat roślil słodkowodnych.

Moderator: ModTeam

skillya
Forumowicz
Posty: 119
Rejestracja: 2008-04-29, 00:27
Pojemność akwarium: 63
Imię: Kaja
Lokalizacja: Katowice

kabomba (?), "wąsy" i kilka pytań

Post autor: skillya » 2008-05-26, 18:43

Cześć, mam kilka pytań odnośnie mojej roślinki XD Trochę głupich, ale cóż.. Przyglądałam się dziś mojemu akwarium i zauważyłam, że moja kabomba (to jest kabomba, nie? -- tu moje pierwsze pytanie) wypuściła takie "wąsy" z łodyżek. Przypuszczałam, że to są korzenie i ktoś na forum to potwierdził (znalazłam jakiś starszy temat). Dowiedziałam się też, że to normalne, ale mimo wszystko chcę się upewnić. Chciałabym także wiedzieć, czy coś z tym zrobić? I czy tak będzie zawsze? I czemu tak się dzieje? (no cóż, nie znam się na roślinach i jak dla mnie korzenie powinny rosnąć na dole łodygi.. w każdym razie zaskoczyło mnie to XD)

Kolejne pytanie również jest związane z korzeniami :> Otóż, skąd mogę wiedzieć, czy moja roślinka się już ukorzeniła w podłożu? Nie chcę żwiru rozkopywać, niby rośnie sobie normalnie (znaczy na długość, co mnie w sumie przeraża trochę XD no i że tak powiem na szerokość u góry, bo na dole mam bardzo mało światła, więc się chyba już zaczęła przerzedzać :/), je sobie (fotosyntezuje znaczy), ale nie wiem i nie chcę, żeby mi padła za kilka dni. W akwarium jest już równy tydzień. Tak więc, czy da się to jakoś sprawdzić?