Jestem początkującym akwarystą (to chyba za duże słowo) i na Allegro kupiłem Eheima 2213. Okazało się , że nabyłem model zabytkowy rocznik 1995 i tu mam dwa pytania dotyczące ośki wirnika. Czy oś ceramiczną należy czymś lekko przesmarować ? (czytałem ,że tak ale nie mogę odnaleźć tego tematu). Czy w tak starym modelu oś jest dwuczęściowa ? , bo w moim tak a nie wygląda by była złamana. Czytałem , że w starych Eheimach ale 2215 były takie ośki. W swoim Eheimie chcę wymienić oś na jednoczęściową ,chyba da radę?
Pozdrowienia.
Stary Eheim 2213 (rocznik 1995)
Moderator: ModTeam
- maol
- Moderator
- Pojemność akwarium: 200
- Imię: Marcin
- Nazwisko: Olszewski
Re: Stary Eheim 2213 (rocznik 1995)
Osi niczym nie smarujesz, a w razie problemów do eheimów powinieneś bez większego problemu dostać zamienne elementy. Raczej zmian konstrukcyjnych nie wprowadzisz.
Glonojady maja specyficzna skórę którą jak pyszczak liźnie to poprostu mi sie w gębie robi źle.
Złote ciacha come back
Złote ciacha come back

-
- Zakręcony forumowicz
- Pojemność akwarium: 25
- Imię: Grzegorz
oś dwuczęściowa? Hmmm. Raczej wątpię, choć "głowy nie dam", że się nie mylę. Każda oś powinna mieć dwa mocowania (po obu jej końcach). Inaczej wirnik nie będzie stabilny. Dwie osie (czyli jedna przełamana na pół) raczej takiej stabilności nie zapewnią, no chyba, że konstrukcja wirnika jest taka, że w środku jest jakieś mocowanie obu "ułamanych" końcówek.
Osie ceramiczne są do dostania w sklepach. Myślę, że nie musisz się do końca sugerować modelem filtra (choć jesli było by to możliwe, to weź oś dedykowaną), a głównie skoncentruj się na wymiarach (średnicy i długości). Być może i długość to rzecz względna.
Niestety oś nie jest tania (30-80zł)
Osie ceramiczne są do dostania w sklepach. Myślę, że nie musisz się do końca sugerować modelem filtra (choć jesli było by to możliwe, to weź oś dedykowaną), a głównie skoncentruj się na wymiarach (średnicy i długości). Być może i długość to rzecz względna.