Wyposażenie 450 l akwarium

Sprzęt do akwarium słodkowodnego.

Moderator: ModTeam

Cisiolek
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 2008-04-11, 15:11
Pojemność akwarium: 0
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Zgorzelec

Wyposażenie 450 l akwarium

Post autor: Cisiolek » 2009-10-30, 11:03

Witam serdecznie, mam zamiar założyć akwa 450 L ponieważ jestem zielony w tej tematyce :zawstydzony: mam kilka pytań o sprzęt jaki muszę zakupić aby zwierzęta i rośliny miały dogodne warunki, a mianowicie jaką grzałkę mam zastosować ,a może dwie , jaki filtr zewnętrzny czy wewnętrzny ,a może dwa naraz, jakie oświetlenie, czy stosować CO2 do nawożenia roślin, jaki napowietrzacz. Jeśli chodzi o cenę to interesuje mnie średnia półka, a bym zapomniał ma to być biotop amazoński

Awatar użytkownika
Akwarybka
Moderator
Posty: 3394
Rejestracja: 2007-02-06, 18:51
Pojemność akwarium: 63
Imię: Basia
Nazwisko: Waluś
Lokalizacja: St. Neots, Cambridgeshire
Kontakt:

Re: Wyposażenie 450 l akwarium

Post autor: Akwarybka » 2009-10-30, 12:57

Cisiolek pisze:a bym zapomniał ma to być biotop amazoński
Czarne wody Amazonii, nie posiadają prawie żadnych roślin, a oświetlenie jest tam słabe. Chyba chodzi Ci o akwarium tropikalne, bardziej na Azję, gdzie rośnie wiele roślin, a oświetlenie jest intensywne. ;) Do tak dużego akwarium to raczej dwie grzałki po 200-150W. Dobry filtr zewnętrzny, najlepiej kubeł o dużej mocy. Możesz zastosować także dwa mniejsze kubły, co wspomoże cyrkulację wody i zapewni znacznie lepsza filtrację niż przy jednym. :) Oświetlenie w tak dużym akwarium to raczej HQI, ale niestety to rozwiązanie jest drogie. :kwasny: Stosowanie Co2 na pewno da ''kopa'' roślinom, Jeżeli chcesz Co2 to tylko butla wysokociśnieniowa. Napowietrzacz nie jest potrzebny, gdyż woda napowietrza się przez ruch tafli wody, a nie przez lecące bąbelki ;)

croc
Zakręcony forumowicz
Posty: 1545
Rejestracja: 2007-06-26, 10:56
Pojemność akwarium: 25
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyposażenie 450 l akwarium