GH KH
Moderator: ModTeam
-
- Zainteresowany
- Pojemność akwarium: 112
- Imię: Piotr
- Kontakt:
GH KH
Mam takie pytanie, może i głupie ale nie znam się na tym... zbadałem świeżą wodę w kranie pod względem twardości i otrzymałem dane: GH=23 i KH-19.. czy te parametry zmienią się pod odstaniu wody czy będe musiał stosować preparaty?? bo chciałbym mieć rybki które wolą raczej średnią twardość.
- kbtor
- Moderator
- Pojemność akwarium: 0
- Imię: Krzysiek
Re: GH KH
Nie zmienią się od stania w wiaderku. Do zmiękczania są odpowiednie sposoby, zwłaszcza CO2. Ale ja teraz jestem ciekaw jakie to testy masz, że takie wysokie wartości pokazało.
-
- Zainteresowany
- Kontakt:
Test: Aquatest GH KH
firmy zoolek
http://allegro.pl/item853321624_zoolek_ ... gh_kh.html
To że wodę mam twardą w kranie to wiedziałem od zawsze, testy dały taki rezultat
Czyli zastosowanie bimbrowni zredukuje problem?
firmy zoolek
http://allegro.pl/item853321624_zoolek_ ... gh_kh.html
To że wodę mam twardą w kranie to wiedziałem od zawsze, testy dały taki rezultat
Czyli zastosowanie bimbrowni zredukuje problem?
- kbtor
- Moderator
- Pojemność akwarium: 0
- Imię: Krzysiek
Według mnie, to nie za bardzo. Bimbrownia jest mniej stabilna od dobrego zestawu CO2, możesz mieć wahnięcia Ph i ryby zaczną to bardzo źle odbierać.grimreaper pisze:Czyli zastosowanie bimbrowni zredukuje problem?
Zamiast CO2 można stosować wodę demineralizowaną, wieszasz z kranexem aż do uzyskania interesującej Cię wartości GH. Na początku jest to trochę kłopotliwe, ale jak już ustawisz w zbiorniku odpowiednie parametry wody, to już będziesz tylko mieszał wodę do podmian, a tam łatwo ustalisz że np. na 10 litrów wiadra dajesz np. 6 litrów demineralizowanej.
Tylko że ile tego GH chcesz zbijać, bo jeśli testy są dobre, to ten wynik jest rzeczywiście dość spory. Może łatwiej będzie się dostosować z rybami do wody, niż wodę do ryb.
-
- Zainteresowany
- Kontakt: