112 L - filtr do 100 zł

Moderator: ModTeam

golas
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 2010-05-23, 18:32
Pojemność akwarium: 112
Imię: Darek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

112 L - filtr do 100 zł

Post autor: golas » 2010-05-23, 19:05

Witam, jestem tu nowy. Nie jestem zielony w temacie ale z racji iż ostatnie moje akwarium zlikwidowałem 7 lat temu to brakuje mi trochę bieżących informacji. Najbardziej zastanawia mnie temat filtra. Wybór jest tak wielki że postanowiłem zwrócić sie do Was.
Zamierzam założyć baniaczek 112 L. Nie chciałbym szaleć odrazu z filtrem kubełkowym za 250 zł, przecież wewnętrzne też chyba spełniają swoje zadanie... Tak więc do rzeczy:

1. Filtry jakich firm są godne uwagi?
2. Czy wystarczy sama filtracja za pomocą gąbki? Czy koniecznie filtr musi być kilku komorowy z ceramiką itp? Naczytałem się bardzo dużo na ten temat ale to suche informacje, czy widać znaczną różnicę w jakości filtracji? Jak to wygląda w praktyce?
3. Prosiłbym o podanie konkretnych modeli filtrów, ew wady i zalety, uzasadnienie dlaczego ten a nie inny.. no i cena tak do max 100 zł
4. Jeśli chodzi o napowietrzanie. Czy deszczownice można zamontować do każdego filtra? Jak to wogole sie sprawuje? Warto to mieć?


Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

Tofifi

Re: 112 L - filtr do 100 zł

Post autor: Tofifi » 2010-05-23, 19:17

golas pisze:1. Filtry jakich firm są godne uwagi?
Proponuję Eheima 2010, ale lepiej wybrać, 2012 - jest większy.
golas pisze:2. Czy wystarczy sama filtracja za pomocą gąbki? Czy koniecznie filtr musi być kilku komorowy z ceramiką itp? Naczytałem się bardzo dużo na ten temat ale to suche informacje, czy widać znaczną różnicę w jakości filtracji? Jak to wygląda w praktyce?
W praktyce, gąbka służy za oczyszczanie mechaniczne. Osiadają na niej również bakterie nintryfikacyjne.
Wkłady takie, jak ceramika porowata, to duże złoże do zasiedlenia dla tych bakterii. Im więcej ceramiki tym lepiej, są też biobale, i też są do tego samego co ceramika.