Założenie akwarium dylemat
Moderator: ModTeam
-
- Zainteresowany
- Pojemność akwarium: 120
- Imię: Rados³aw
- Kontakt:
Założenie akwarium dylemat
Witam
Mam taką prośbę do państwa mających doświadczenie. Pomimo czytania postów nadal jestem zielony w niektórych temat zmarnowałem pieniądze już na wiele akwaria i porażka.
Podziwiam co niektóre akwaria i jestem pod wrażeniem . Proszę nie pisać że jestem leniwy itp. Chodź mają państwo to tego prawo. Nie chciałbym znów pieniędzy wyrzucić w błoto za dużo tych producentów technik i się zaczynam pomału gubić
A więc :
Akwarium 112 litrów
Zbiornik standardowy 80x35x40 prosty z pokrywą aluminiową 2x24 świetlówki AQUA MEDIC PLANT GROW T5 24W - LIGHT oraz NARVA DAYLIGHT T5 24W 6500K
i me pytanie do państwa dokupić jeszcze 1x24 i jaką świetlówkę dobrać ?? Czy lepiej BELKA GLO LAMPA T5 2x24W i przełożyć świetlówki a może jakaś inną belkę np. cos 2x ?? 3x ?? 4 x ?? Jeśli belkę inną to proszę o dopasowanie odpowiednich brakujących świetlówek
Filtr zewnętrzny
Filtr JBL Cristal Profi e700 - ponieważ taki posiadam lecz jedzie na gwarancję w ciągu roku miałem wymienianych tyle wirników że masakra .Mam nadzieję że go naprawią a nie dadzą znów nowego wirnika , a może dadzą filtr już ten nowszy model a może wymienią na e900 w co wątpię
GRZAŁKA Z TERMOREGULATOREM 100W - firma jakaś skrzat xD
Podłoże
aquabasis-plus 5 litrów czytałem że za dużo bo producent poleca do 200 litrów - Czyli muszę dać cały worek czy ok. 3 litrów ?
jbl-manado-10l - starczy czy za mało na 112 litrów ??
Wiem że państwo napiszę że podłoże beznadziejne lecz z innymi to nie wiem ile kg trzeba kupić np. Ada 18 kg na ten zbiornik i czy tylko Ada mi wystarczy bez żadnego podłoża dla roślin ?? Aqua Substrate 3x5,4 kg i czy też to samo wystarczy bez żadnego dla roślin ??
Kulki torfowe ?????
Co2