piotrde2806 - moje źle wystartowane akwarium

Dzial poświęcony ogólnie akwariom slodkowodnym.

Moderator: ModTeam

piotrde2806
Stały bywalec
Posty: 170
Rejestracja: 2012-03-09, 10:44
Pojemność akwarium: 160
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Mazowsze/Płońsk
Kontakt:

piotrde2806 - moje źle wystartowane akwarium

Post autor: piotrde2806 » 2012-03-19, 15:37

1. Akwarium założone 07.03.2012
2. Litraż - 112l,80x35x40h
3. Oświetlenie - Statecznik PHILIPS 2x28W, 1x Świetlówka T5 28W SYLVANIA AQUASTAR 10000K, 1x Świetlówka T5 28W SYLVANIA GROLUX 8000K + aluminiowe odbłyśniki.
4. Świecę od 8.00 do 20.00-21.00.
5. Podłoże - ziemia ogrodowa HUMOVIT o pH 5,7-6,2, na to żwirek rzeczny o granulacji2-3mm(2cm), następnie żwirek rzeczny o granulacji 4-6mm(2-3cm)
6. Filtracja - JP-013F (wkłady- gąbka, węgiel aktywny) Nie wiem czy jest on dobry, taki dostałem gratis.
7. Typ zbiornika - nie znam się na tym, ale zależy mi na pięknych roślinach i kolorowych rybkach.
8. Ozdoby - Nie chcę zamków i statków. Zieleń, brąz i kolorowe rybki. kilka ładnych kamiennych kryjówek lub jedna konkretna.
9. Rośliny - W tej chwili Echinodorus, Bacopa, reszty nazw nie znam, kupiłem z polecenia sprzedawcy w zoologicznym. ( zdjęcie wszystko Wam przedstawi)
10. Ryby - w tej chwili po kilku śnięciach: 4 gupiki, 4 danio, 6 neonków, 1 glonojad, 2 prętniki, 1 mieczyk, 2 molinezje. Nie wiem ile z nich przetrwa do jutra.
11. Podmianki - podmieniłem pierwszy raz 16.03.2012 16 litrów, woda z kranu, odstała prawie tydzień w plastikowym wiadrze 16l. 18.03.2012 dolałem 5l wody zdemineralizowanej.
12. Nawozy - nie wiem jak takie nawozy stosować, kupiłem 16.03.2012 potas w takiej małej zielonej buteleczce, wlałem chyba 10ml.
13. CO2 - kupiłem Aqua Gainer, ale jeszcze nie zastosowałem.
14. Parametry wody:
Testy kropelkowe Sera:
NO3 - 50mg/l,
PO4 - 2mg/l,
pH - 8,0.
Testy paskowe JBL:
NO2 - 5mg/l,
GH - >7d,
KH 10d.
Dodam, że NO3 i pH na paskowych wyszły identycznie jak na kropelkowych.

Obrazek

Oto historia mojego zbiornika