alfaserwisgliwice.pl

Zakładam akwarium w ścianie proszę o rady

Moderator: ModTeam

darek505
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 2013-04-25, 21:34
Pojemność akwarium: 0
Imię: Darek
Lokalizacja: Lublin

Zakładam akwarium w ścianie proszę o rady

Post autor: darek505 » 2013-04-25, 22:52

Witam wszystkich jestem tu nowy.
Proszę o pomoc nie znam się na akwarystyce a chciałbym w domu zainstalować sobie akwarium w ścianie miedzy salonem a kuchnią miało by ono za zadanie atrakcyjnie wyglądać i być stosunkowo proste w obsłudze.
Zacznę od opisu:
Akwarium ma być wymiarów szer./wys./dług. 500x500x1200 czyli ok. 300L coś na wzór:
akwarium 1
akwarium2

lub tu właśnie mój projekt roboczy i na nim proszę się skoncentrować widok od strony kuchni
mój projekt roboczy

Akwarium będzie częścią szafy "spiżarki" od strony salonu będzie Kamień Dekoracyjny Roma Sahara. Do akwarium doprowadzone są rurki od podłogówki (taka jedna pętla rura plastik fi 16).
I czas na pytania
1. Czy stelaż pod akwarium mogę zrobić z profilu 50x50x3 czym go wykończyć jakim materiałem myślałem o blasze 3mm + 5cm styropian twardy ew. styrodur a na to dopiero szkło ( czy to będzie dobry materiał i stelaż)
2. Jak mogę wykorzystać rurki z centralnego ogrzewania bo miałem kiedyś pomysł założenia termostatu z kapilarą w zakresie 20-30 stopni C i puszczenia ich pod taflą szkła akwarium w wyżłobieniu styropianu lub też włożyć do akwarium od strony szafy i po dnie akwarium przykryć piaskiem, żwirem lub też ale nie wiem czy to możliwe w dolnej szafce zamieścić dodatkowe akwarium (pytanie jak duże) w którym zachodził by proces filtracji wody tam znajdował by się główny filtr i tam woda była by zarazem ogrzewana za pomocą rurek CO i następnie za pomocą jakiejś (pytanie jakiej??? ) wymiany wracała by do akwarium a z akwarium pobierana do tego filtracyjnego.