za gęsty lotos

Wszystko na temat roślil słodkowodnych.

Moderator: ModTeam

piekarz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 2013-06-19, 17:33
Pojemność akwarium: 200
Imię: Arek
Lokalizacja: Siedlce

za gęsty lotos

Post autor: piekarz » 2013-06-19, 17:37

Witam Wszystkich,

Jestem nowy choć nie zielony, ale z lotosami nie miałem za wiele do czynienia. Kupiłem bulwę z kilkoma małymi liśćmi, po zasadzeniu wiadomo liście stare odpadły, ale już w między czasie wypuszczał nowe bo warunki ma dobre. Okazuje się że z bulwy idą 4 lotosy, na razie są małe i już mają gęsto, czy nie wpłynie to na jego wielkość, czy nie będą miały ścisku? Rozmiary bulwy to 5x2cm.

Pozdrawiam
nie zawsze mów co wiesz, ale zawsze wiedz co mówisz

Awatar użytkownika
Timur
Akwarysta
Posty: 623
Rejestracja: 2013-01-28, 21:26
Pojemność akwarium: 112
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Kraków

Re: za gęsty lotos

Post autor: Timur » 2013-06-24, 20:34

Lotos się rozrasta i walczy sam ze sobą że tak powiem. Ja rwę "na żywca" większe liście, które zbytnio przysłaniają resztę. Poza tym zauważyłem, że pogorszenie mu warunków świetlnych wpływa korzystnie dla jego wyglądu bo działa niekorzystnie ;) Czyli przesadziłem na zacieniony bok akwarium. Nie puszcza już tylu kłączy, liście są mniejsze i ładniej wybarwione (mniej zielonego).
Pozdrawiam Krzysiek

piekarz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 2013-06-19, 17:33
Pojemność akwarium: 200
Imię: Arek
Lokalizacja: Siedlce

Re: za gęsty lotos

Post autor: piekarz » 2013-06-25, 15:58

Timur pisze:Lotos się rozrasta i walczy sam ze sobą że tak powiem