Akwarium dla Welonek

Nie wiesz jakie rybki wpuścić np. do 50l akwarium? W tym dziale możesz uzyskać porady jaka obsada była by najlepsza.

Moderator: ModTeam

babel
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 2007-07-12, 02:58
Pojemność akwarium: 0
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

Akwarium dla Welonek

Post autor: babel » 2007-08-31, 19:38

Witam! Dziś kupiłem akwarium 126l proste o wymiarach 80x35x45. Prosiłbym aby ktoś mi podpowiedział jak urządzić to akwarium. Mam zamiar trzymać tam dwie welonki (jedna złota druga lekko złota w białe i czarne plamki) więcej rybek raczej nie wchodzi w grę. I teraz mam pytanie na jaki styl najlepiej urządzić akwarium welonkom tak aby było im najprzytulniej? Niestety nie znam się na urządzaniu akwa za bardzo, moje dotychczasowe akwa zawsze wyglądało ubogo i chce to zmienić w nowym zbiorniku. Planuję kupić jakiś zestaw roślin z allegro ale też dobrze by było wiedzieć jakie roślyny będą najlepsze, jaki żwir itd, a niestety nie wiem... Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
KrZyWy
Stały bywalec
Posty: 386
Rejestracja: 2007-07-06, 08:48
Pojemność akwarium: 240
Imię: Kuba
Lokalizacja: Skoczów , Śląskie
Kontakt:

Re: Akwarium dla Welonek

Post autor: KrZyWy » 2007-08-31, 21:39

Welonki to ryby zimnolubne. Dlaczego więcej rybek nie wchodzi w grę? Ja bym obsadził:
- 3 x Teleskopka
- 3 x Tancho Oranda

Musisz dowiedzieć się więcej o tych rybacj bo jak narazie to na moje oko nie wiele się znasz. Warto kupić książkę o tym, polecam "Ryby Zimnowodne - Dick Mills". Powinieneś znać się na tym co robisz a nie później się dziwić że zbiornik jest ubogi. Konieczny będzie filtr kanistrowy co jest nie uniknione ponieważ welony należą do akwariowych "brudasów". Grzałka jest oczywiście zbędna, raczje będzie potrzebna chłodziarka jeżeli będziesz miał za ciepło. Woda - 18st.C. Napowietrzacz też nie jest zły + kamień napowietrzający. Jako florę proponuję:
- gałęzatkę kulistą
- moczarki
- wywłócznik
- rogatek
- nurzaniec
- ludwigie
- tatarak
- azolla