Witam,przepraszam jeśli powtarzam temat oraz jeśli umieściłam go w złym dziale,ale nigdzie nic nie mogę znaleźć na ten temat...
Otóż,zakupiłam dzisiaj węgiel aktywny,wszystko ok,tylko gdzie mam go umieśćić?Mam filtr kaskadowy Aqua Clean 200,co i jak-w jakiej kolejności?Po drugie węgiel(firmy Filtus) jest zapakowany w plastikowym 500ml woreczku...Mam go wsypać luzem,czy jak?
Jestem w tej kwesti zielona,nigdy nie używałam węgla-a za jakiś czas będę musiała wyczyścić akwarium po chorobie ryb...
Proszę o wyrozumiałość i pomoc
Węgiel
Moderator: ModTeam
-
- Nowicjusz
- Pojemność akwarium: 1550
- Imię: Krzysiek
- Kontakt:
Re: Węgiel
chyba masz filtr Aqua Clear (włoski) węgiel najlepiej jest dać na samą górę przed przelewem. najlepiej jest go wysypać do jakiejś starek pończochy :mrgreen:
pamiętaj tylko że jak dasz węgiel to już całą chemię ci będzie absorbował...
więc najlepiej już po wszystkim
pozdrawiam
pamiętaj tylko że jak dasz węgiel to już całą chemię ci będzie absorbował...
więc najlepiej już po wszystkim
pozdrawiam
www.kmdesign.eu Profesjonalne Projektowanie Zakładanie Serwis oraz Modernizacja Akwariów Słodkowodnych
-
- Stały bywalec
- Pojemność akwarium: 0
- Imię: Ewelina
- Kontakt:
Upsss,faktycznie Aqua Clear...
Czyli węgiel ma być ostatnim etapem czyszczenia wody,tak?To,że węgiel stosuje się dopiero po skończonym leczeniu,to wiem-tylko jak długo(jeśli można spytać)i czy on nie będzie barwił wody na czarno(czy samo płukanie pod bieżącą wodą starczy,by go wyczyścić z tego pyłu?)
A tak wogóle to dziękuję za pomoc... ;-)
Czyli węgiel ma być ostatnim etapem czyszczenia wody,tak?To,że węgiel stosuje się dopiero po skończonym leczeniu,to wiem-tylko jak długo(jeśli można spytać)i czy on nie będzie barwił wody na czarno(czy samo płukanie pod bieżącą wodą starczy,by go wyczyścić z tego pyłu?)
A tak wogóle to dziękuję za pomoc... ;-)
-
- Zakręcony forumowicz
- Pojemność akwarium: 25
- Imię: Grzegorz
płukanie (kilkukrotne) wystarczy. Po 24h możesz już ten węgiel wyjąć.