Witam,
Jestem początkującym akwarystą. Właśnie kupiłem akwarium 100x50x50 i jestem w trakcie dalszych zakupów (wyborów). Zacząłem czytać dużo nt temat, ale wciąż pojawiają się wątpliwości.
Pierwszy problem to, czy szafka pod akwarium wytrzyma ? Jest to szafka pod telewizor, ale nie typu ikea, tylko jest ona masywna (typu komoda) z jedną pionową wręgą oraz po jednej (po obu stronach wręgi) półkach. Stoi na nóżkach w ksztacie litery L. Najgorsze jest to, że jedna strona szafki stoi na terrakocie, a druga na panelach (jest zachowany poziom). Czy ten miszmasz podlogowy - w przyszłości - może spowodować pękniecia akwarium ? Ma ktoś już jakieś doświadczenia w tym ?
Po drugie, na szafce "porobiły" się dwa bąble (wybrzuszenia). Czy zastosowanie np. dwóch mat, może zniwelować te wybrzuszenia, tj. prawidlowo przenosić naprężenia ? Czy lepiej je usunąć ?
Po trzecie, jeżeli akwarium będzie stało przy ścianie i jeżeli zamierzam kupić filtr zewnętrzny EHEIMA, rozumiem, że będę musiał wiercić otwory w przykrywie (PO BOKACH) ? Czy jednak są przykrywy z otworami po bokach ? Z racji, iż szafka wewnątrz ma wysokość 50 cm, raczej chyba wyklucza wstawienie tam filtra...
Dziekuję za podpowiedzi.
Pęknie, czy nie ?
Moderator: ModTeam
- SooB3k
- Stały bywalec
- Pojemność akwarium: 0
- Imię: Krystian
Re: Pęknie, czy nie ?
Oblicz wage akwarium z woda + piasek i dla porownania posadz ciezar nawet o wiekszej masie czy wytrzyma lub kilka ludzi. Ja tak sprawdzam.
W pokrywie jest 1 wielki otwor. I akwarium zawsze musi stac na czyms amortyzujacym itp. np. karmimata, styropian lub specjalna mata akwarystyczna.
W pokrywie jest 1 wielki otwor. I akwarium zawsze musi stac na czyms amortyzujacym itp. np. karmimata, styropian lub specjalna mata akwarystyczna.
- marthinez
- Obłąkany forumowicz
- Pojemność akwarium: 270
- Imię: Marcin