Początkująca z roślinami.

Wszystko na temat roślil słodkowodnych.

Moderator: ModTeam

Luciria
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 2015-11-21, 22:35
Pojemność akwarium: 35
Imię: Anka

Początkująca z roślinami.

Post autor: Luciria » 2015-11-22, 12:41

Jak wynika z tytułu jestem początkującą osobą jeśli chodzi o roślinność w akwarium (i ogólnie).
Akwa ma 35l i obsadę: 5 gupików (w tym dwa samce), 4 neonki, 1 molinezja black molly i dwa zbrojniki pospolite. Pomińmy póki co fakt, że akwarium za małe na taką obsadę - wiem to, zbieram na nowe, min 50l. Plus nie wszystkie rybki były moją decyzją i kupowane za moim pozwoleniem (niestety).
Póki co mamy trzy sztuczne roślinki, ale niesamowicie mnie zaczynają irytować. Pytanie więc brzmi: Jaką roślinkę polecacie? Musi być mało wymagająca i żywotna, bo przy moich zdolnościach wszystko zdycha (wrodzony talent, albo nie podleje przez 3 miesiące, albo podlewam codziennie).
Zaczęłam czytać tematy na forum i myślę nad Rogatką (Rogatkiem?). Wiem już, że jest mało wymagająca, trzeba przycinać raz na tydzień. Tylko, czy moje akwarium nie jest przypadkiem za małe na taką roślinkę? I co z podłożem? Mam same kamyczki, bez żadnej ziemi.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję. :) :mysli:

Monique
Stały bywalec
Posty: 207
Rejestracja: 2013-03-14, 19:12
Pojemność akwarium: 54
Imię: Monika
Lokalizacja: Kraków

Re: Początkująca z roślinami.

Post autor: Monique » 2015-11-22, 13:42

Rogatek, moczarka, dwie główne rośliny które dają radę kiedy wszystko inne pada. Często wystarcza im za składniki odżywcze to co ryby wydalą lub nie zjedzą (często, nie zawsze).

Co to jest za akwarium, masz do niego jakąś lampkę?

Luciria
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 2015-11-21, 22:35
Pojemność akwarium: 35
Imię: Anka

Re: Początkująca z roślinami.

Post autor: Luciria » 2015-11-22, 14:08

Lampka jest, żarówka wymieniona na ledową (220-240 V, ta z wyposażenia standardowego nie dawała praktycznie światła).
akwa teraz.jpg
Tak to wygląda na ten moment.