Witajcie,
Jestem nowa, początkująca i zabieram się bardzo powoli za myślenie o własnym zbiorniku - napatrzyłam się na te od mojej mamy, całe życie w domu stało akwarium, więc pora postawić coś na swoim. Planuję zbiornik o wymiarach 150x50x60 lub 150x50x70. Sprzęt zamierzam skompletować w ciągu najbliższych kilku miesięcy, po kolei i bez pośpiechu - obecnie idzie już do mnie szafka, kolejne będzie akwarium. Ale chciałabym także dobrać sprzęt i wyposażenie jak najrozsądniejsze do wybranej obsady, więc tak myślę, że od jakiegoś wstępnego planu trzeba zacząć. Będę wdzięczna za wszystkie porady!
Podobają mi się ryby Ameryki Południowej i o takiej obsadzie myślę.
Najbardziej zależy mi na skalarach i paletkach, fajnie by było, gdyby udało się dobrać do tego jakiegoś ładnego, kolorowego raczka (strasznie podoba mi się raczek, np tygrysi!) i krewetki.
Gatunki ryb, które wpadły mi w oko, oprócz skalarów i paletek: zwinnik ogonopręgi, ziemojad brazylijski, zbrojnik zebra, tetra niebieska, pielęgniczka ramireza, pielęgniczka nijssena, pielęgniczka kakadu, pielęgnica papuzia, mieczyk hellera, kirysek lamparci.
Czy z tego da się skompletować obsadę? Mogę prosić o propozycję wraz z ilościami poszczególnych ryb? Będę także wdzięczna za podawanie ilości wraz z podzialem na płeć. Czy do takiej obsady można dorzucić gupiki? Jakie inne, małe, ławicowe ryby by się sprawdziły?
Do obsady proszę też o uwagi na temat rodzaju podłoża, ew. roślin, koloru tła (chciałabym strukturalne), filtracji i wszystkiego, na co powinnam zwrócić uwagę, by stworzyć porządne akwarium. Nie spieszy mi się, chcę przez najbliższe miesiące dużo czytać, dokształcać się i starannie wybierać osprzęt.
Jak coś spsuję, będę szukać fachowców na miejscu, coby za opłatą ratowali...
Jesli piszę głupoty - to krzyczcie i prostujcie, każda wiedza mądrych ludzi jest w cenie!
Akwarium 450 lub 525 l, ryby Ameryki Południowej
Moderator: ModTeam
- kbtor
- Moderator
- Pojemność akwarium: 0
- Imię: Krzysiek