Akwarium 450 lub 525 l, ryby Ameryki Południowej

Nie wiesz jakie rybki wpuścić np. do 50l akwarium? W tym dziale możesz uzyskać porady jaka obsada była by najlepsza.

Moderator: ModTeam

aniapa
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 2015-12-10, 00:27
Imię: Anna

Akwarium 450 lub 525 l, ryby Ameryki Południowej

Post autor: aniapa » 2015-12-10, 00:45

Witajcie,
Jestem nowa, początkująca i zabieram się bardzo powoli za myślenie o własnym zbiorniku - napatrzyłam się na te od mojej mamy, całe życie w domu stało akwarium, więc pora postawić coś na swoim. Planuję zbiornik o wymiarach 150x50x60 lub 150x50x70. Sprzęt zamierzam skompletować w ciągu najbliższych kilku miesięcy, po kolei i bez pośpiechu - obecnie idzie już do mnie szafka, kolejne będzie akwarium. Ale chciałabym także dobrać sprzęt i wyposażenie jak najrozsądniejsze do wybranej obsady, więc tak myślę, że od jakiegoś wstępnego planu trzeba zacząć. Będę wdzięczna za wszystkie porady!

Podobają mi się ryby Ameryki Południowej i o takiej obsadzie myślę.

Najbardziej zależy mi na skalarach i paletkach, fajnie by było, gdyby udało się dobrać do tego jakiegoś ładnego, kolorowego raczka (strasznie podoba mi się raczek, np tygrysi!) i krewetki.

Gatunki ryb, które wpadły mi w oko, oprócz skalarów i paletek: zwinnik ogonopręgi, ziemojad brazylijski, zbrojnik zebra, tetra niebieska, pielęgniczka ramireza, pielęgniczka nijssena, pielęgniczka kakadu, pielęgnica papuzia, mieczyk hellera, kirysek lamparci.

Czy z tego da się skompletować obsadę? Mogę prosić o propozycję wraz z ilościami poszczególnych ryb? Będę także wdzięczna za podawanie ilości wraz z podzialem na płeć. Czy do takiej obsady można dorzucić gupiki? Jakie inne, małe, ławicowe ryby by się sprawdziły?