biura Płock Orlen

Pęknięcie wzmocnienia

Dzial poświęcony ogólnie akwariom slodkowodnym.

Moderator: ModTeam

Arianrhood
Nowicjusz
Pojemność akwarium: 450
Imię: £ukasz

Pęknięcie wzmocnienia

Post autor: Arianrhood » 2008-05-26, 20:49

Witam

Otóż dziś stałem się posiadaczem akwarium 450 L i wszystko było by cudownie gdyby nie jedna usterka która musiała powstać w wyniku transportu bądź też załadunku. Otóż pękła mi szybka która wzmacnia akwarium poprzecznie .. I co robić? Napisałem już protokół oraz powiadomiłem sprzedawcę o problemie, ale jak pomyśle, że znowu będzie trzeba się męczyć z wnoszeniem oraz powtórnym oczekiwaniem na przesyłkę to aż krew się w żyłach gotuje

Nie znam się za bardzo na naprężeniach, więc zapytam wprost, czy w tak dużym akwarium wzmocnienie to jest niezbędne, jeżeli tak to czy można to naprawić własnoręcznie?

Przedstawiam problem:

Obrazek

Myślałem nad kilkoma rozwiązaniami:

1. Delikatnie usunąć pęknięte szkło i na jego miejsce nałożyć i przykleić nowe, lecz wolałbym nie robić takiej rzeczy, bo mogę uszkodzić inne rzeczy.

2. Nie ruszając pękniętego szkła i nałożyć oraz przykleić na nie szybę takiej samej grubości oraz wymiarach.

3. Usunąć lub pozostawić uszkodzone szkło i przykleić 2 nowe wzmocnienia obok z takiej samej grubości szkła:

opcja nr 1

Obrazek

opcja nr 2

Obrazek

Więc apeluję o pomoc oraz doradzanie, wolałbym zrobić to sam zamiast wymieniać całe akwarium, albo poprosić szklarza, żeby zrobił to dla mnie.

Z góry dziękuję. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kbtor
Moderator
Pojemność akwarium: 0
Imię: Krzysiek

Re: Pęknięcie wzmocnienia

Post autor: kbtor » 2008-05-26, 21:19

Może powiem co sam bym zrobił. Usunął bym to pęknięte szkło i wkleił nowe.
Obrazek

Awatar użytkownika
marthinez
Obłąkany forumowicz
Pojemność akwarium: 270
Imię: Marcin

Post autor: marthinez » 2008-05-26, 21:23

Jeżeli nie chcesz czekać z reklamacja to zrób tak jak pisze kbtor, ale pamiętaj, że jednocześnie tracisz gwarancję. :kwasny:
Obrazek