Fan 2 - gęsta gąbka - problem
Moderator: ModTeam
-
- Stały bywalec
- Pojemność akwarium: 52
- Imię: Joanna
- Kontakt:
Re: Fan 2 - gęsta gąbka - problem
Dzięki Wam. Faktycznie to dobry pomysł z puszczeniem jednej rury pionowo w dół, a drugiej, z deszczownią danie na bok. Tylko, czy deszczownia zamontowana na krótszym boku da radę odpowiednio napowietrzyć cały zbiornik?
Mam jeszcze pytanie. Czy wkłady w koszach kubełków, poza węglem aktywnym i gąbką, która się zużywa, mają jakąś swoją określoną żywotność? Trzeba je co jakiś czas wymieniać? (Jak często?) Czy np. taki wkład ceramiczny (biobale i inne - nie znam się jeszcze na tym) raz włożony działa po wsze czasy, tylko trzeba go co jakiś czas przepłukać? Jak to jest?
Mam jeszcze pytanie. Czy wkłady w koszach kubełków, poza węglem aktywnym i gąbką, która się zużywa, mają jakąś swoją określoną żywotność? Trzeba je co jakiś czas wymieniać? (Jak często?) Czy np. taki wkład ceramiczny (biobale i inne - nie znam się jeszcze na tym) raz włożony działa po wsze czasy, tylko trzeba go co jakiś czas przepłukać? Jak to jest?
-
- Zakręcony forumowicz
- Pojemność akwarium: 25
- Imię: Grzegorz
gabkę płucze się każdorazowo gdy otwierany jest filtr, watę wymienia na nową gdy spada wydajność filtra. Pozostałe media można zostawić w spokoju. Media filtracji mechanicznej nożna przepłukać, ale ja tego nie robię. Wylewam szlam z dna kubełka.
-
- Stały bywalec
- Kontakt:
Croc - Dziękuję Ci bardzo za wyjaśnienia. Teraz już wiem mniej więcej jak to wygląda. Dzięki.
A nie orientujesz się, jak jest z dostępnością części, wkładów i innych części składowych do kubełków Tetry. Przeglądałam Allegro i o ile do JBLi jest tego dużo, o tyle do Tetry są raczej pojedyncze rzeczy. Boję się, żeby potem nie mieć problemów, gdybym potrzebowała coś dokupić, czy wymienić.